5.1.11

MUTLU YILLAAARR

Efendim herkese iyi senler diliyorum, final döneminde olduğum için henüz yeni yılın ilk postunu girme fırsatı bulabildim ne yazıkki.Bugün size giyinirken aklınızın bir köşesinde kalacak ve seçimlerinizi yaparken sizi etkileyeceğini düşündüğüm bir şeyden bahsedicem;

Altı şapkalı düşünme tekniği

Hep bahsediyoruz stildi, renklerdi.Tarzımıza bir de bilimsel açıdan bakalım dedim bugün.
Altı şapkalı düşnme tekniğinde temel altı renk var, bu renkler sizin nasıl düşündüğünüzü, nasıl davrandığınızı çevreye yansıtıyor. Vücut dili gibi düşüneblirsiniz. Ben kendi üzerimde küçük bir analiz yaptım.
Benim dolabımın baş tacı siyahtır.Alışverişte fln hep elim siyaha gider.
Evet, siyah ise kötümser şapkamız.Olumsuz şeyleri görüyor ve bir şeyin neden yapılamayacağını, hatalı yönlerini tespit ediyor. Bir bakıma eliştirme şapkası da denebilir bence.





Oturdum düşündüm ben nasılım diye, bana uyuyormuymuş bu 6 şaplalı düşünme.Tam karar veremesemde eeehh otokontrolü iyi çalışan bir bünyem vardır, ayrıca  itiraf edeyim ben eliştiriye açık bir insan da değilimdir, muhalefet olurum, hemen kabullenemem ama kendim de eliştirmeyi pek severim :p. Ama şöyle düşünürsek renkleride çok severim kırmızı ve yeşil de favorilerim arasındadır mesela (tabii birlikte kullanılmadıkları sürece), yani komplex bir ruh halim var diyebilirim.




Sizin şapkanız hangisi?
Benden ayrıca tavsiye, iş görüşmelerinde vücut dili kadar renklere de önem verilmeli, tamamen yansıtmak istediğiniz rengi giyin demiyorum ama (hatta sakın yapmayın:) kişilerin üzerinizde bırakmak istediğiniz intibaya uygun renklerde aksesuar taşıyın.

Beyaz şapka: tarafsız-objektif
Kırmızı şapka: duygusal
Sarı şapka: iyimser-olumlu
Yeşil şapka: spekülatif
Mavi şapka: serin kanlı


şapka:zara

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Fotoğraf çok iyi bence. fcosmos'a selam yengeden :))

fcosmos dedi ki...

teşekkürleeerrr :)